
Комп’ютер потрібен, щоб служити людині.
Не потрібно, щоб людина служила комп’ютеру
(Г. Метьюсоу).
На сьогодні, переважна більшість сучасної молоді позитивно ставиться до комп’ютерних технологій. Це стосується як тих, хто вміє працювати на комп’ютері, так і тих, хто не має відповідних умінь, але прагне їх набути. У масовій свідомості молоді існує уявлення про комп’ютер як пристрій для роботи та відпочинку, який формує знання та вміння, в професіях і різноманітних сферах життя. Відповідно, більшість молодих людей хоче мати власний комп’ютер і доступ до Інтернету. Проте вони не задумуються над тим, що існує така проблема, як комп’ютерна залежність. Вона, на думку багатьох вчених, проявляється через комп’ютерні ігри, тобто комп’ютерну ігроманію.
Комп’ютерна ігроманія — це термін, яким називають пристрасть до комп’ютерної гри. Психологи стверджують, що нею “уражено” близько 10% молоді у світі. В багатьох із них вона перетворюється на хворобу, оскільки молодь нездатна захистити своє психічне здоров’я від стороннього впливу.
Небезпеки комп’ютерної ігроманії:
- наростання агресивності завдяки наявності в цих іграх жорстокості, великої кількості крові та переоцінка моральних цінностей (можливість робити те, що недозволено в реальному житті, можна приймати будь-яке рішення і не боятися відповідальності). Це відбувається завдяки процесу співучасті та активного ототожнення гравця з героєм;
- втрата часу, що потрібен на соціально-корисні справи (навчання, спорт, спілкування) та виконання своїх обов’язків (дружніх, професійних), викликає проблеми в реальному житті. Виникають труднощі в міжособистісних стосунках, порушення дисципліни в закладах освіти, конфлікти. Людина зупиняється в особистому розвитку, навіть деградує;
- дискомфорт, невпевненість у собі, навіть можливі приступи депресії у гравця, якщо він протягом якогось часу не отримує «порцію задоволення» від гри;
- збільшення фінансових витрат на оплату Інтернет-послуг під час гри, на отримання нових ігор;
- нездатність досягти позитивних емоцій та задоволення поза грою, постійне бажання «втекти» від реального світу у віртуальний для отримання необхідного відчуття повноти існування. Зникає відчуття реальності. Виникає неможливість перемкнути свою увагу на щось інше;
- порушення режиму сну, виникнення хронічної втоми, підвищеної дратівливості, конфліктності гравця внаслідок перенесення часу перебування за комп’ютером з денних і вечірніх на нічні години . З метою подолання сонливості вони непомітно вживають каву, міцний чай, сигарети та інші тонізуючи речовини, у тому числі й наркотики;
- фізіологічні зміни (порушення кровообігу, перепади тиску, головний біль), навіть виникнення захворювань опорно-рухового апарата, шлунково-кишкового тракту (надмірна вага, відсутність апетиту, нерегулярне харчування) або їхнє загострення завдяки тривалому статичному перебуванню за комп’ютером. Концентрація погляду на екрані монітора й неправильне освітлення негативно впливають на зір гравця;
Таким чином, не варто занадто захоплюватися віртуальним життям, слід пам’ятати про своє реальне життя, яке потребує вашої участі у ньому.
Адже, як би там не було, реальне життя, справжніх друзів та живе спілкування неможливо замінити віртуальним світом.
Автор: Іванка Федорчук, ParafiaMediaGroup